Do obowiązków Administratora w zakresie administrowania nieruchomością komercyjną należeć będzie:
Protokolarne przejęcie nieruchomości, w tym między innymi:
-
- dokumentacji technicznej budynku,
- instrukcji obsługi i eksploatacji,
- kart gwarancyjnych,
- decyzji urzędu o dopuszczeniu budynków do użytkowania,
- aktualnych protokołów przeglądów technicznych,
- księgi obiektu budowlanego,
- dokumentacji administracyjnej,
- dokumentacji eksploatacyjnej,
- innych.
Administrator zobowiązuje się do administrowania nieruchomością w sposób, który zapewni prawidłowe i zgodne z prawem funkcjonowanie nieruchomości, w szczególności do:
Do obowiązków Administratora oraz do kosztów administrowania należy:
- Utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń budynku służących do wspólnego użytku wraz z przynależnym do budynku terenem zielonym i chodnikiem, w zakresie powierzchni wspólnych, dokonywanie nadzoru i kontroli wykonywania warunków umownych. – CODZIENNE
- Dbanie z należytą starannością o stan nieruchomości oraz bieżącej konserwacji budynku i urządzeń w nim znajdujących oraz pilnowanie terminów nad okresowymi przeglądami technicznymi budynku, a w szczególności:
ZLECANIE – Przeprowadzania kontroli technicznych przewidzianych ustawą Prawo Budowlane:
-
- Kwartalnych przeglądów przewodów kominowych i wentylacyjnych,
- Pięcioletnich przeglądów ogólnobudowlanych,
- Pięcioletnich przeglądów elektrycznych,
- Półrocznych przeglądów technicznych budynku.
- Usuwanie awarii drobnych (w pomieszczeniach wspólnych).
- Wymiana przepalonych żarówek, świetlówki, itp.
- Obsługa stacji redukcyjnej. Sprawdzanie plomb na licznikach mediów
- Odczyt liczników głównych oraz w poszczególnych pomieszczeniach.
- Sprzątanie i odśnieżanie terenu przynależnego (odśnieżanie dachu nie należy do obowiązków Administratora, Administrator jedynie monitoruje stan pokrywy śnieżnej, w razie przekroczenia dopuszczalnej granicy, informuje Właściciela Nieruchomości i zleca odśnieżanie). Do usług porządkowych należy także dbanie o tereny zielone, jeżeli takowe przynależą do nieruchomości oraz mycie okien raz na 2 miesiące pomieszczeń wspólnych i przynależnych.
- Mycie szyb frontowych raz na dwa miesiące na zlecenie.
- Utrzymanie w czystości flag masztowych przy budynku.
- Egzekwowanie od inwestorów lub usługodawców bądź ich następców prawnych uprawnień z tytułu gwarancji i rękojmi (w zakresie dotyczącym nieruchomości wspólnej) z wykluczeniem postępowania sądowego.
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz wszelkiej wymaganej dokumentacji technicznej dla potrzeb związanych z eksploatacją budynku.
- Przygotowanie formalno-merytoryczne i nadzór nad realizacją umów zawartych pomiędzy Właścicielem a dostawcami i usługodawcami zapewniającym do części wspólnej:
- dostawcę energii elektrycznej,
- dostawcę zimnej wody i odprowadzanie ścieków,
- usuwanie nieczystości stałych,
- Wykonywanie poleceń i dyspozycji Właścicieli związanych z administrowaną nieruchomością, jeżeli nie są sprzeczne z niniejszą umową.
- Nadzór nad utrzymywaniem nieruchomości w należytym stanie technicznym i sanitarnym, bieżąca konserwacja urządzeń i instalacji, nadzór nad ich realizacją, w szczególności dokonywanie napraw budynku, jego pomieszczeń i urządzeń technicznych umożliwiających korzystanie z oświetlenia, ogrzewania, bieżącej ciepłej i zimnej wody oraz innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości – dokonywana zgodnie z planem na dany rok kalendarzowy przyjętym przez Właścicieli.
Każda nieruchomość jest niepowtarzalna i charakteryzuje się indywidualną listą potrzeb, toteż omawiana oferta nie jest ofertą stałą. Cechuje ją duża elastyczność w zależności od życzeń klienta. Czekamy na sugestie, aby móc dopracować ją tak, aby mogli Państwo „spać spokojnie” z poczuciem zapewnionego bezpieczeństwa oraz satysfakcji płynącej z kosztów, wynikających z administrowania nieruchomością.